Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EUROTECNET
FORCE
Programma d'insegnamento della scuola professionale
SUPSI

Traduction de «Programma d'insegnamento della scuola professionale » (Italien → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
programma d'insegnamento della scuola professionale

vocational school training plan


programma d'azione comunitario per lo sviluppo della formazione professionale continua | Programma di azione per lo sviluppo della formazione professionale continua nella Comunità europea | FORCE [Abbr.]

Action programme for the development of continuing vocational training in the European Community | Community action programme for the development of continuing vocational training | FORCE [Abbr.]


Programma d'azione nel settore delle nuove tecnologie e della formazione professionale | programma per la promozione dell'innovazione nel settore della formazione professionale | EUROTECNET [Abbr.]

Community-wide network of demonstration projects in the field of new information technologies and vocational training | European Technical Network | EUROTECNET [Abbr.]


Senatore, incaricato della scuola, della gioventù e della formazione professionale, Libera città anseatica di Amburgo

Senator for Schools, Youth and Vocational Training, Hamburg


insegnamento per l'ottenimento della maturità professionale

preparatory course for the Federal Vocational Baccalaureate Examination


Scuola Universitaria Professionale della Svizzera Italiana [ SUPSI ]

University of Applied Sciences and Arts of Southern Switzerland [ SUPSI ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
all’articolo 11 della legge del 20 aprile 2004 che modifica la legge sulle professioni di infermiere e ostetrica e taluni altri atti giuridici (Gazzetta ufficiale della Repubblica di Polonia del 2004 n. 92, pag. 885 e del 2007, n. 176, pag. 1237), e al regolamento del ministro della sanità dell’11 maggio 2004 sulle condizioni dettagliate riguardanti i corsi impartiti agli infermieri e alle ostetriche, che sono titolari di un certificato di scuola secondaria (esame finale - maturità) e che hanno conseguito un diploma presso un liceo me ...[+++]

Article 11 of the Act of 20 April 2004 on the amendment of the Act on professions of nurse and midwife and on some other legal acts (Official Journal of the Republic of Poland of 2004 No 92, pos. 885 and of 2007 No 176, pos. 1237) and the Regulation of the Minister of Health of 11 May 2004 on the detailed conditions of delivering studies for nurses and midwives, who hold a certificate of secondary school (final examination — matura) and are graduates of medical lyceum and medical vocational schools teaching in a profession of a nurse ...[+++]


all'articolo 11 della legge del 20 aprile 2004 che modifica la legge sulle professioni di infermiere e ostetrica e taluni altri atti giuridici (Gazzetta ufficiale della Repubblica di Polonia del 2004 n. 92, pag. 885 e del 2007, n. 176, pag. 1237), e al regolamento del Ministro della sanità dell'11 maggio 2004 sulle condizioni dettagliate riguardanti i corsi impartiti agli infermieri e alle ostetriche, che sono titolari di un certificato di scuola secondaria (esame finale - maturità) e che hanno conseguito un diploma presso un liceo me ...[+++]

Article 11 of the Act of 20 April 2004 on the amendment of the Act on professions of nurse and midwife and on some other legal acts (Official Journal of the Republic of Poland of 2004 No 92, pos. 885 and of 2007 No 176, pos. 1237) and the Regulation of the Minister of Health of 11 May 2004 on the detailed conditions of delivering studies for nurses and midwives, who hold a certificate of secondary school (final examination ‐ matura) and are graduates of medical lyceum and medical vocational schools teaching in a profession of a nurse ...[+++]


51. sottolinea la necessità di promuovere maggiormente l'accesso di bambine e ragazze all'istruzione e alla formazione professionale a tutti i livelli, per prevenire gli abbandoni precoci della scuola e sostenere politiche dell'istruzione eque e di qualità, attraverso la formazione degli insegnanti alle problematiche di genere e il sostegno alla riforma dei programmi d'insegnamento per includervi la parità di g ...[+++]

51. Stresses the need to further promote access to education and vocational training at all levels for girls, in order to prevent early 'dropout', and to support education policies that are equitable and of a high standard, by providing teachers with training in gender issues and supporting reform of the curriculum to include gender equality, sexual and reproductive health and women's empowerment issues, as in a majority of developing countries girls continue to face discrimination with regard to access to education;


51. sottolinea la necessità di promuovere maggiormente l'accesso di bambine e ragazze all'istruzione e alla formazione professionale a tutti i livelli, per prevenire gli abbandoni precoci della scuola e sostenere politiche dell'istruzione eque e di qualità, attraverso la formazione degli insegnanti alle problematiche di genere e il sostegno alla riforma dei programmi d'insegnamento per includervi la parità di g ...[+++]

51. Stresses the need to further promote access to education and vocational training at all levels for girls, in order to prevent early 'dropout', and to support education policies that are equitable and of a high standard, by providing teachers with training in gender issues and supporting reform of the curriculum to include gender equality, sexual and reproductive health and women's empowerment issues, as in a majority of developing countries girls continue to face discrimination with regard to access to education;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I due livelli corrispondono a cicli di studi regolamentati di una durata totale di almeno 15 anni che presuppongono il completamento di otto anni di insegnamento di base seguiti da quattro anni di insegnamento professionale preparatorio medio (“VMBO”), ai quali si aggiungono almeno tre anni di formazione di livello 3 o 4 in un istituto di insegnamento medio professionale (MBO), sanzionata da un esame. [La durata della formazione professi ...[+++]

The two levels correspond to regulated courses of study of a total duration of at least 15 years which require the successful completion of eight years of elementary education followed by four years of intermediate preparatory vocational education (VMBO), and which require at least three years' level 3 or 4 training at a college for intermediate vocational training (MBO), culminating in an examination (The average duration of vocational training may be reduced from three to two years where the student has a qualification required to enter university (14 years of prior training) or to enter higher vocational education (13 years of prior t ...[+++]


«Avvio alla professione» si riferisce al processo esistente in alcuni Stati membri per cui gli insegnanti di prima nomina ricevono, nei primi anni di insegnamento il sostegno supplementare necessario (per es. tramite mentoring, formazione, consulenza) per assumere il nuovo ruolo all'interno della scuola e della professione; ciò costituisce un ponte tra la formazione iniziale come insegnante e la pratica professionale concreta.

‘Induction’ refers to the process in some Member States whereby newly qualified teachers during their first years of employment are provided with the additional support (e.g. through mentoring, training, advice) which they need to take on their new role within the school and the profession; it thus forms a bridge between initial teacher education and actual professional practice.


9. suggerisce che l'istruzione linguistica nell'ambito della scuola dell'obbligo e nell'insegnamento universitario nonché nel contesto della formazione professionale comprenda terminologie aziendali allo scopo di aiutare le PIM, spesso ostacolate dalla carenza di conoscenze della lingua dei clienti in altri Stati membri, a trarre pieno vantaggio dal mercato interno;

9. Suggests language education in the context of compulsory and university education and in the context of vocational training should include business terminology in order to help SMEs, which are often hampered by a lack of knowledge of the language of customers in other Member States, to take full advantage of the internal market;


6. esprime la più profonda preoccupazione per la chiusura dell'Università di Lettere europee, un'istituzione accademica ben strutturata che ha sviluppato importanti attività di cooperazione culturale con i paesi dell'UE e che incarna i principi della libertà accademica e dell'autonomia dell'insegnamento; manifesta la propria preoccupazione anche a causa della chiusura della scuola Jakub Kolas, l'unica scuola secondaria ...[+++]

6. Expresses its deepest concern at the closure of the European Humanities University, a well-structured academic institution which has developed significant cultural cooperation activities with EU countries and embodies the principles of academic freedom and teaching autonomy; expresses similar concern at the closure of the Jakub Kolas school, the only secondary school where all courses were taught in the Belarusian language;


La Commissione cercherà inoltre di sfruttare, nella fase attuale del programma, la capacità dell'insegnamento superiore di incoraggiare lo sviluppo della formazione professionale e continua, nonché l'insegnamento scolastico.

The Commission will also seek to exploit, within the current phase of the programme, the potential of higher education to stimulate development of vocational and adult education and training as well as school education.


Tramite Tempus, la Commissione favorirà inoltre la riforma della scuola, della formazione professionale e continua al fine di sfruttare pienamente il valore del programma quale motore di cambiamento socioeconomico nei paesi partner.

Through Tempus, the Commission will also stimulate reform in school, vocational and adult education and training in order to fully exploit the programme's value as an instrument for socio-economic change in partner countries.




datacenter (19): www.wordscope.ch (v4.0.br)

Programma d'insegnamento della scuola professionale ->

Date index: 2023-03-28
w